29-06-2016

Open'er Festival Powered by Orange"

Gdynia

Gdynia

239 PLN - 539 PLN


Gdynia
..
Gdynia

Open'er Festival Powered by Orange 2016

Open'er Festival Powered by Orange 2016 - termin, gwiazdy, lineup, bilety - wszystko co powinien wiedzieć każdy fan muzyki szykujący się na gdyńską imprezę. Sprawdź kto wystąpi na Openerze, kiedy są koncerty, po ile bilety i już szykuj się na koncert ulubionych gwiazd.

Obecna edycja zapowiada się na prawdę gorąco. Open'er Festiwal 2016 odbędzie sie w terminie 29.06-2.07.2016 w Gdyni. Pierwszym head linerem nadchodzącej edycji jest FLORENCE + THE MACHINE, następne ogłoszenia to już tylko pewny dowód na to, że trzeba bukować urlopy. Wiz Khalifa jeden z najpopularniejszych raperów ostatnich lat, headlinerem kolejnego dnia festiwalu. Na 15-ej edycji Open'era będziemy mogli powitać jedną z największych gwiazd współczesnej muzyki - kalifornijską formację RED HOT CHILI PEPPERS. Tegoroczna edycja to nie tylko świetny już ogłoszony skład, to także duże zmiany organizacyjne w festiwalu bowiem Agencja Alter Art, organizująca Open'er i Kraków Live Festival, łączy siły z firmą Orange Polska, która od 2008 roku jest gospodarzem Orange Warsaw Festival. Jak twierdzą organizatorzy, wzajemna współpraca pomoże wprowadzić obydwie imprezy w zupełnie nowy etap rozwoju. Więcej na ten temat możecie przeczytać w ogłoszeniu "Open'er Festival Powered by Orange".

LINE-UP Open'er Festival Powered by Orange 2016


ŚRODA 29/06/2016
FLORENCE + THE MACHINE - ORANGE MAIN STAGE
TAME IMPALA - ORANGE MAIN STAGE
THE LAST SHADOW PUPPETS - ORANGE MAIN STAGE

PJ HARVEY - TENT STAGE
XXANAXX - TENT STAGE
HEROES GET REMEMBERED - TENT STAGE

SAVAGES - ALTER STAGE
MAC DEMARCO - ALTER STAGE
MAC MILLER


CZARTEK 30/06/2016
FOALS - ORANGE MAIN STAGE
RED HOT CHILI PEPPERS - ORANGE MAIN STAGE
KAMP! - ORANGE MAIN STAGE
M83 - ORANGE MAIN STAGE

BEIRUT - TENT STAGE
PIOTR ZIOŁA - TENT STAGE
MARIA PESZEK - TENT STAGE
CARIBOU - TENT STAGE


PIĄTEK 01/07/2016
SIGUR RÓS - ORANGE MAIN STAGE
WIZ KHALIFA - ORANGE MAIN STAGE
ZBIGNIEW WODECKI WITH MITCH & MITCH ORCHESTRA AND CHOIR - ORANGE MAIN STAGE
PAUL KALKBRENNER - ORANGE MAIN STAGE
LCD SOUNDSYSTEM - ORANGE MAIN STAGE

DAWID PODSIADŁO - TENT STAGE
RYSY - TENT STAGE
NOTHING BUT THIEVES- TENT STAGE
TWIN ATLANTIC - TENT STAGE

KURT VILE & THE VIOLATORS - ALTER STAGE
VINCE STAPLES - ALTER STAGE
ZAMILSKA - ALTER STAGE


SOBOTA 02/07/2016
PHARRELL WILLIAMS - ORANGE MAIN STAGE
TERRIFIC SUNDAY - ORANGE MAIN STAGE
THE 1975 - ORANGE MAIN STAGE
BASTILLE - ORANGE MAIN STAGE
KYGO - ORANGE MAIN STAGE

CHVRCHES - TENT STAGE
AT THE DRIVE-IN - TENT STAGE
RASMENTALISM - TENT STAGE
SPOKEN LOVE - TENT STAGE
GRIMES - TENT STAGE

HANA - ALTER STAGE
SOOM T - ALTER STAGE


ARTYŚCI



FLORENCE + THE MACHINE
Florence & The Machine to aktualnie jeden z najpopularniejszych zespołów na świecie, dowodzony przez charyzmatyczną Florence Welch. Zresztą ta popularność została zbudowana w relatywnie krótkim czasie. Wystarczyło zaledwie 6 lat, by Florence & The Machine wydali 3 doskonale przyjęte albumy, a liderka zespołu stała się jedną z najważniejszych wokalistek na świecie. Czasem odnosi się wrażenie, że potężny głos Welch wręcz „nie mieści się” na płycie.



PJ HARVEY
To niekwestionowana królowa alternatywnego rocka, ikona brytyjskiej muzyki ostatnich 25 lat. Jedyna dwukrotna zwyciężczyni prestiżowej Mercury Music Prize. Wokalistka i multi-instrumentalistka, której każdy album jest osobną historią, a jednocześnie tworzy doskonałą całość z poprzednimi wydawnictwami. Swoje płyty wydaje rzadko, ale wszystkie są tak samo mocno oczekiwane. Współpracowała m.in. z Nickiem Cavem, Thomem Yorkiem, Marianne Faithfull czy Tricky’m. PJ Harvey po raz pierwszy wystąpi na Open’erze!



BEIRUT
Doskonale pamiętamy to uczucie sprzed blisko 10 lat, kiedy pierwszy raz usłyszeliśmy Beirut. Ten odświeżający powiew bałkańskiego folku, przefiltrowany przez muzyczną wrażliwość amerykańskiego nastolatka dorastającego w Albuquerque w Nowym Meksyku… Sam początek tej historii wydawał się nieprawdopodobny – 17-latek wraca z Europy zafascynowany muzyką bałkańskich orkiestr i postanawia nagrać płytę – samemu, w swojej sypialni. Sukces „Gulag Orkestar” przerósł najśmielsze oczekiwania, chyba nie tylko samego artysty, ale całej branży. Album został fantastycznie odebrany przez krytykę i publiczność szturmującą sklepy muzyczne. Podsumowania 2006 roku były zdominowane przez debiut Beirut, a festiwale biły się o koncerty – tym razem już rzeczywistej orkiestry dowodzonej przez Condona. Dwa lata później bałkańskie tropy przecięły się z tradycją francuskiej piosenki na albumie „The Flying Club Cup”. Wtedy po raz pierwszy zaprosiliśmy Beirut na Open’era. Niestety, kilka miesięcy później artysta odwołał całą trasę i w konsekwencji nie zagrał na naszym festiwalu. Czekaliśmy zatem na jego powrót osiem lat, ale było warto. Kolejne pozycje w dyskografii zespołu Beirut potwierdzały szerokie horyzonty muzyczne lidera, który na kolejnym wydawnictwie odważnie zmierzył się z elektroniką. W 2011 ukazała się płyta „The Rip Tide”, najpierw komponowana w samotności przez 6 miesięcy, a później nagrana z całym zespołem, co dla Condona było pierwszym takim doświadczeniem w muzycznej karierze. Na nowy album Beirut musieliśmy czekać aż 4 lata. We wrześniu ukazała się płyta „No No No”, będąca jak wszystkie poprzednie, wynikiem prywatnych doświadczeń muzyka, najpierw rozwodu i załamania psychicznego, a potem startu zupełnie nowej relacji. Dziś wydaje się, że Zach Condon jest silny i pewny siebie jak nigdy, co rzeczywiście słychać w muzyce na „No No No”. Radosnej, przebojowej, ale nie tracącej ducha przeszłości. Znowu czujemy się tak, jak wtedy, kiedy słyszeliśmy Beirut po raz pierwszy.



RED HOT CHILI PEPPERS
W przyszłym roku RHCP (skrót równie popularny, co jego rozwinięcie) będą świętowali 25-lecie swojego najważniejszego albumu: „Blood Sugar Sex Magik”. Ale nim w 1991 zdominowali listy przebojów i sprzedaży, zachwycili krytyków i znaleźli setki epigonów, Red Hot Chili Peppers ciężko pracowali na miano gwiazdy przeżywającego swój najlepszy okres MTV i zespołu, który z gatunkowej fuzji rocka, metalu, funku, rapu, a nawet jazzu uczynił mieszankę porażającą energią. Red Hot Chili Peppers na początku lat 90-tych stanęli w jednym szeregu z gwiazdami grunge’u, rewolucjonizując muzykę tamtych czasów, odsuwając daleko w cień syntetyczne wspomnienia po poprzedniej dekadzie. Od początku (1983 roku) RHCP tworzą wokalista Anthony Kiedis i basista Flea, uczniowie tego samego liceum w Los Angeles. Ten najbardziej klasyczny skład RHCP zawiązał się w 1988 roku, po wydaniu trzech płyt oraz tragicznej śmierci Hillela Slovaka, pierwszego gitarzysty zespołu. Właśnie wtedy w RHCP na cztery lata pojawił się John Frusciante, gitarzysta o niezwykle rozpoznawalnym stylu, inspirujący się Hendrixem. „Mother’s Milk” (1989) i wspomniane „Blood Sugar Sex Magik” to kamienie milowe w dyskografii grupy, na co wpłynęli nowi muzycy, produkcja Ricka Rubina, od 1991 roku stałego współpracownika grupy i wypracowanie nowego stylu, nadal funkowego, ale już dużo bardziej alternatywnego. Na „B S S M” można odnaleźć te najbardziej popularne utwory kalifornijskiego zespołu – „Under The Bridge” i „Give It Away”.



SIGUR RÓS
„za każdym razem, kiedy ruszasz w trasę, chcesz, żeby była ona inna… i za każdym razem jest, zazwyczaj dlatego, że masz nowy album, który chcesz zagrać ludziom. to daje dużo radości, bo musisz się nieźle natrudzić, żeby na scenie odtworzyć brzmienie, które uzyskałeś w studiu. ale był też czas, kiedy wszystko robiliśmy odwrotnie, pracowaliśmy w drodze i potem mieliśmy problem, by uchwycić „to coś” w studiu. tym razem, poza graniem piosenek które znacie, chcieliśmy jednocześnie pamiętać o wrażeniu „grania na wyczucie” z początków „ágætis byrjun”, kiedy to przez dwa lata, każdego kolejnego wieczora, przed tłumem ludzi, tworzyliśmy i rekonstruowaliśmy piosenki, które miały przetrwać stając się albumem „( )”. mając w pamięci te doświadczenia, z przyjemnością oświadczamy, że latem przyszłego roku ruszamy w trasę w duchu właśnie takiej przygody. Wszystko, co możemy teraz powiedzieć, to tylko to, że będzie inaczej, będą nieprezentowane wcześniej utwory, będzie nowy show i być może jeszcze jakieś „nowości”. ponadto możemy Was prosić o zaufanie w tej kwestii.”

Czy można w lepszy, bardziej frapujący sposób zapowiedzieć swój koncert? Chyba nie! Sigur Rós po blisko trzech latach wracają do czynnego koncertowania i zapowiadają być może jeden z najbardziej spektakularnych występów, jaki czeka nas w przyszłorocznym sezonie festiwalowym. Islandczycy, od pewnego czasu nagrywający jako trio (tym samym powracający do swojej oryginalnej konfiguracji), wymieniani są wśród najważniejszych rockowych i alternatywnych zespołów ostatnich dwóch dekad. Stawiani w jednym rzędzie obok Radiohead sprzedali na całym świecie kilka milionów płyt, mimo niezaprzeczalnie trudnego charakteru ich kompozycji, ocierających się często o eksperyment, a przede wszystkim muzykę współczesną. Piękno ukryte w utworach Sigur Rós, melancholia i tajemnicze melodie stoją za sukcesem każdego z siedmiu albumów tria, począwszy od „ágætis byrjun”, przez „( )” i „Takk…” do najnowszego, „Kveikur”. Dobrze jest przetrwać najbliższe miesiące z perspektywą ich koncertu na Open’erze.



WIZ KHALIFA MAIN
Kończący się rok był dla niego doskonały. Teledysk do singla „See You Again”, nagrany przy okazji premiery filmu „Szybcy i Wściekli 7”, obejrzano na kanale YT ponad miliard razy, a sam singiel przez dwanaście kolejnych tygodni nie opuszczał pierwszego miejsca amerykańskiej listy przebojów, stając się jednocześnie jednym z największych hitów 2015 roku na całym świecie. To zresztą nie pierwszy przypadek, kiedy Wiz tak znacząco dominuje, nie tylko w amerykańskim hip hopie. Wspomnijmy tylko singlowe przeboje: „Say Yeah”, współpracę ze Snoop Doggiem przy „Young, Wild & Free”, czy hołd dla jego rodzinnego miasta – „Black And Yellow”. Pittsburgh także uhonorował swojego najsłynniejszego rapującego obywatela, ustanawiając 12 grudnia 2012 dniem Wiz Khalify. Jakby sukcesów było mało, w tym roku Khalifa wystąpił w trzech filmach i zdobył wszystkie możliwe nagrody w ramach Teens Choice Awards, w USA niezwykle szanowanego plebiscytu popularności.

W siłę rośnie także Taylor Gang, wytwórnia założona przez rapera, której gwiazdami stają się powoli Juicy J czy Ty Dolla $ign. Obaj pojawili się na ubiegłorocznej płycie Khalify, „Blacc Hollywood”. W USA album był promowany serią wspólnych występów z formacją Fall Out Boy. Według wstępnych danych była to jedna z najdłuższych i najbardziej dochodowych tras 2015 roku. Z kolei do Europy Wiz przyjechał w towarzystwie ulubieńca Open’erowej publiczności, czyli A$AP Rocky’ego. 11 dat na Starym Kontynencie wyprzedało się na pniu.

Ale Wiz ma dla nas więcej. Niedawno opublikował track „King Of Everything”, który może być zapowiedzią szóstego albumu studyjnego, zatytułowanego „Rolling Papers 2: The Weed Album”, planowanego na 2016 rok i ogłasza letnie, festiwalowe koncerty – w tym także ten na na Open’erze!



CHVRCHES
Chvrches to szkockie trio, które w niewiarygodnie szybkim tempie dotarło do czołówki najważniejszych współczesnych grup synthpopowych. Powstali jesienią 2011 w Glasgow, choć faktycznym początkiem zespołu była długoletnia znajomość Iana Cooka i Martina Doherty’ego. Po dołączeniu do ich projektu wokalistki i multi-instrumentalistki Lauren Meyberry zespół na kilka miesięcy zamknął się w studio w piwnicy pracując nad materiałem demo. Efektem tego wytężonego okresu był pierwszy oficjalny singiel zespołu, „The Mother We Share”. Utwór zwrócił uwagę dziennikarzy i potencjalnych wydawców, zainteresowanych pełnowymiarowym debiutem Chvrches. Kolejny rok działalności zespół rozpoczął piątym miejscem na liście BBC Sound Of 2013 i serią ważnych koncertów, w tym wyprzedaną trasą po Wielkiej Brytanii. Kolejnym krokiem była publikacja „Recover EP”, która udowodniła, że Chvrches są nieszablonowym zespołem, z ogromnym potencjałem. Ten został wykorzystany na debiutanckim albumie „The Bones of What You Believe” z września 2013. Płyta zebrała doskonałe recenzje, mówiono o odświeżeniu formuły synthpopu, chwalono delikatny głos Lauren i zwrócono uwagę na pomysłowe aranże. Po wydaniu „The Bones of What You Believe” Chvrches ruszyli w gigantyczną światową trasę koncertową, m.in. u boku Depeche Mode. Znaleźli jednak dość czasu by nagrać drugi album i zrobili to w zaledwie cztery miesiące. „Every Open Eye” wydali w drugą rocznicę ukazania się debiutu i „dwójka” jest niejako kontynuacją jego brzmienia. To nadal przebojowe, syntetyczne ale jednocześnie bardzo czułe granie.







INFORMACJA O BILETACH



FAN TICKETS - WYPRZEDANE
(sprzedaż od 1.09.2015 od godz 15:00 do 10.09.2015 lub do wyczerpania puli biletów.
Maksymalna liczba biletów Fan Tickets: 5000 karnetów.)karnet 4-dniowy Fan Ticket – 399 PLN
karnet 4-dniowy Fan Ticket z polem namiotowym – 429 PLN
- możliwość zakupu maksymalnie 2 biletów;
- bilety elektroniczne imienne.

EARLY BIRD TICKETS - WYPRZEDANE
(sprzedaż od 11.09.2015 do 15.12.2015 lub do wyczerpania puli biletów)
karnet 4-dniowy – 459 PLN
karnet 4-dniowy + pole namiotowe – 539 PLN
karnet weekendowy – 349 PLN
karnet weekendowy + pole namiotowe – 409 PLN
bilety jednodniowe – 239 PLN

- do końca września (30.09) tylko w ALTERSKLEPIE możliwość zakupu karnetu z opcją zapłaty w dwóch częściach – pierwsza część: / wpłacając pierwszą część (239 zł), stajesz się posiadaczem biletu jednodniowego, wpłacając drugą część w terminie do 15 stycznia, rozbudowujesz swój bilet do 4-dniowego karnetu Early Bird. Więcej: §5 Regulaminu
- możliwość zakupu maksymalnie 4 biletów;

CENY BILETÓW OD 16.12.2015 DO 5.06.2016 (REGULAR TICKETS):
karnet 4-dniowy – 549 PLN
karnet 4 dniowy + pole namiotowe – 629 PLN
karnet weekendowy – 369 PLN
karnet weekendowy + pole namiotowe – 429 PLN
bilety jednodniowe – 239 PLN

Bilety dla dzieci:
Od 3 do 12 roku życia - 50% ceny: karnet 4-dniowy 274 PLN, karnet 4-dniowy + pole namiotowe – 314 PLN, karnet weekendowy – 184 PLN, karnet weekendowy + pole 214 PLN, bilety jednodniowe - 119 PLN
Dzieci do 3 roku życia: udział bezpłatny.

CENY BILETÓW OD 6.06.2016 - JUNE TICKETS:
karnet 4-dniowy – 589 PLN
karnet 4 dniowy + pole namiotowe – 659 PLN
karnet weekendowy – 399 PLN
karnet weekendowy + pole namiotowe – 459 PLN
bilety jednodniowe – 239 PLN

Bilety dla dzieci:
Od 3 do 12 roku życia - 50% ceny: karnet 4-dniowy - 294 PLN, karnet 4-dniowy + pole namiotowe – 329 PLN, karnet weekendowy – 199 PLN, karnet weekendowy + pole namiotowe – 229 PLN, bilety jednodniowe - 119 PLN

Dzieci do 3 roku życia: udział bezpłatny.
Bilety dostępne w ALTERSKLEPIE oraz w wybranych punktach sprzedaży eBilet. Lista stacjonarnych punktów sprzedaży.

Bilety VIP (Very Interesting Place) można kupić, kontaktując się z adresem VIP@alterart.pl

Powyższe ceny stanowią opłaty za bilet wstępu na Open’er Festival 2016. Do biletu może być doliczana opłata serwisowa zależnie od opłat obowiązujących w poszczególnych kanałach sprzedaży biletów.

Rekomendujemy zakup biletów tylko w oficjalnych źródłach sprzedaży. Zakup biletu poza siecią oficjalnych punktów sprzedaży rodzi ryzyko nabycia biletu nieautentycznego i w związku z tym ryzyko odmowy wejścia na Imprezę osoby legitymującej się takim biletem.

CAMPING


Informacje na temat edycji 2016 wkrótce.

Czas działania pola: dla posiadaczy karnetu 4-dniowego z polem: od 30 czerwca 2015, godz. 12:00 do 5 lipca, godz. 14:00; dla posiadaczy karnetu 2-dniowego z polem: od 3 lipca, godz. 12:00 do 5 lipca, godz. 14:00. Z biletami jednodniowymi, dopłata do pola namiotowego obowiązuje od dnia, na który opiewa bilet jednodniowy od godz. 12:00 do dnia następującego po tym, na który opiewa bilet, do godz. 14:00.

Uwaga, wejście na pole namiotowe TYLKO WEJŚCIEM DLA PIESZYCH od strony ul. Zielonej. Od strony parkingu dla publiczności przy ul. Wiejskiej (Kosakowo) NIE MA PRZEJŚCIA na pole namiotowe.

CAMPERY: Osobom, które chcą przyjechać na festiwal camperem lub przyczepą, udostępniamy specjalną przestrzeń. Opłata za ustawienie campera/przyczepy na tym terenie wynosi 400 zł, z dostępem do prądu: 540 zł. Wszystkie osoby nocujące w camperze muszą mieć karnety z polem namiotowym. Maksymalnie w camperze/przyczepie może zatrzymać się 8 osób.

Wyjazd z parkingu dla camperów w czasie wzmożonego ruchu autobusowego po zakończeniu występów na Open’er Stage i na koniec każdego dnia festiwalu będzie regulowany przez przedstawicieli Alter Art i ochronę festiwalu według potrzeb obsługi pasażerów autobusów. Prosimy pasażerów i kierowców camperów o cierpliwość i zaplanowanie wyjazdu po rozładowaniu ruchu autobusów. Dziękujemy za wyrozumiałość.