03-08-2019

Wrocław

Partynice


Męskie Granie

Kolejne niespodzianki z okazji dziesiątej edycji Męskiego Grania: Brodka, O.S.T.R, SMOLIK i Wojciech Waglewski opowiadają o najciekawszych historiach z trasy!

Dziesiąta edycja kultowej trasy Męskie Granie budzi wielkie emocje. Z okazji tej wyjątkowej rocznicy organizatorzy projektu sponsorowanego przez markę Żywiec przygotowali dla fanów liczne niespodzianki. Wyjaśniło się, co czterej artyści znani z ubiegłych edycji robili w teledysku MĘSKIE GRANIE ORKIESTRY 2019 – wczoraj premierę miały cztery wyjątkowe rozmowy: z Brodką, O.S.T.R., SMOLIKIEM i Wojciechem Waglewskim, które… zostały ukryte w klipie do tegorocznego singla „Sobie i Wam”. Trasa obfitować będzie również w liczne projekty specjalne oraz będzie szansą na obcowanie ze sztuką w różnorodnej postaci.

Interaktywny teledysk

30 maja, podczas premiery singla „Sobie i Wam”, wielu fanów zastanawiało się, co w klipie do utworu nagranego przez Igo, Nosowską, Organka i Zalewskiego robią Brodka, O.S.T.R., SMOLIK i Wojciech Waglewski. Okazało się, że ich obecność wcale nie jest przypadkowa – nie tylko pojawią się w ORKIESTRZE ORKIESTR, ale również zdradzą kulisy pracy przy Męskim Graniu. Od teraz po kliknięciu w link widoczny na ekranie, widzowie zostaną przeniesieni do krótkiego materiału wideo, w którym będą mogli posłuchać o historiach związanych z projektem. W rozmowach pierwszy dyrektor artystyczny – Wojciech Waglewski – opowiada m.in., skąd wzięła się nazwa pierwszego singla promującego trasę, O.S.T.R. wspomina współpracę z Katarzyną Nosowską, a Brodka i Smolik zdradzają, jak powstawał „Elektryczny”. Cała czwórka ujawnia także, czego życzy projektowi z okazji 10-tych urodzin. Aby odkryć te wszystkie niezwykłe historie, wystarczy poszukać materiałów w teledysku!

Projekty specjalne
Wizytówką Męskiego Grania są muzyczne kolaboracje przygotowywane specjalnie na potrzeby trasy. W tym roku nie mogło być inaczej. Ważnym punktem w line-upie będą tributy. W Gdyni producent muzyczny, Kuba Karaś, zaprezentuje projekt Tribute to Lombard, w ramach którego wspólnie z zaproszonymi gośćmi zagra utwory Lombardu w zupełnie nowych aranżacjach. We Wrocławiu Tribute to Breakout zaprezentuje Paulina Przybysz. Wspólnie z zaproszonymi artystami wykonają utwory kultowej formacji w nowy, zaskakujący sposób. W klimacie lat 60-tych i 70-tych zostanie natomiast utrzymany projekt Rusowicz i Goście = 2+1. Ania Rusowicz, wraz z gośćmi, w tym m.in.: Marią Sadowską, Katarzyną Kowalską, Grubsonem, Czesławem Mozilem i Mrozem zaprezentują się w stylistyce retro. Swój projekt specjalny na Męskie Granie przygotuje również Sokół, który wystąpi w towarzystwie wyjątkowych artystów.
PanGenerator
Tegoroczna edycja Męskiego Grania odbywa się pod hasłem „Ż muzyką”, które znajdzie odzwierciedlenie we wszystkich aspektach trasy. Oprócz muzyki każdy z koncertów będzie także prawdziwym widowiskiem wizualnym i zapewni gościom liczne artystyczne doznania. Zagwarantuje je m.in. PanGenerator, czyli niezwykle kreatywny kolektyw artystyczny, mający na swoim koncie niesztampowe instalacje nagradzane Cannes Golden Lion czy „Paszportem Polityki”. Prace grupy charakteryzują się mieszaniem efemerycznego świata cyfrowego ze światem realnym. Specjalnie na 10 edycję Męskiego Grania przygotują inspirowany muzyką projekt artystyczny, który z pewnością zaangażuje obecną na wydarzeniu publiczność.
Papaya Young Directors
Premiera materiałów wideo z Brodką, O.S.T.R., SMOLIKIEM i Wojciechem Waglewskim to nie jedyna filmowa niespodzianka związana z Męskim Graniem. 12 czerwca, podczas finału prestiżowego konkursu dla młodych reżyserów – Papaya Young Directors – premierę miały teledyski do utworów Roberta Cichego i Żurkowskiego, którzy zyskali największe uznanie publiczności w konkursie Męskie Granie Young.
- Dziesiąta edycja trasy zobowiązuje – mówi Ewa Kierlik, Marketing Manager Marki Żywiec. – Chcemy, aby fani projektu mogli go doświadczyć na różnych płaszczyznach. To dlatego oprócz muzyki, która zawsze będzie na pierwszym miejscu, w tym roku stawiamy także mocno na wideo oraz na możliwość obcowania ze sztuką w różnorodnej formie – dodaje Kierlik.



Szczegóły dotyczące trasy na www.meskiegranie.pl. Wyłącznym sponsorem projektu Męskie Granie jest marka Żywiec.

Tego lata Męskie Granie odwiedzi następujące miasta:

Poznań, Cytadela, 13 lipca
Kraków, Muzeum Lotnictwa, 20 lipca
Gdynia, Park Kolibki, 27 lipca
Wrocław, Partynice, 3 sierpnia
Katowice, Strefa Kultury, 10 sierpnia
Warszawa, Służewiec, 17 sierpnia
Żywiec, Amfiteatr pod Grojcem, 24 sierpnia

Dodatkowych informacji udzielają:
Anetta Gołda, tel.: 796 334 255, mail: anetta.golda@agencjahope.pl
Katarzyna Walczak, tel.: 791 269 918, mail: katarzyna.walczak@agencjahope.pl

***
Żywiec to największa marka w segmencie Premium w Polsce. O silnej pozycji Żywca decydują najwyższa jakość podkreślana w każdym obszarze prowadzonych działań i przywiązanie do tradycyjnej receptury – Żywiec powstaje wyłącznie z 3 składników: słodu jęczmiennego, chmielu i krystalicznie czystej górskiej wody. Piwo Żywiec jest warzone od zawsze tylko w jednym miejscu na świecie – Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku. W rankingu „Najmocniejsze Polskie Marki 2016” przygotowanym przez dziennik Rzeczpospolita marka Żywiec zdobyła pierwsze miejsce w kategorii napojów alkoholowych.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 13 stylów piwnych, 15 marek i 40 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Żywiec Białe, Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, Żywiec APA, Żywiec Sesyjne IPA, Warka Radler). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2018 roku sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r. Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl