MISS VELVET PREZENTUJE POTĘŻNY NOWY SINGIEL „PISTOLS AT DAWN”
MISS VELVET PREZENTUJE POTĘŻNY NOWY SINGIEL „PISTOLS AT DAWN” PRZED PREMIERĄ EP „TRIPTYCH”, KTÓRA UKAZAŁA SIĘ W PIĄTEK.
Charyzmatyczna wokalistka, autorka piosenek i trendsetterka Miss Velvet ujawnia swój elektryzujący nowy singiel „Pistols at Dawn”, zapowiadając premierę odważnej, filmowej EP-ki „Triptych”, która ukazuje się już dziś nakładem jej własnej wytwórni Mother Ride Records we współpracy z The Orchard/Sony.
„Pistols at Dawn” to intensywny, pełen napięcia hymn, który łączy charakterystyczne dla Miss Velvet potężne wokale, rockową energię i wyraziste opowiadanie historii. Utwór pulsuje siłą, łącząc majestat klasycznego rocka z nowoczesnym, awangardowym brzmieniem, jeszcze mocniej podkreślając jej status artystki wymykającej się gatunkowym schematom.
Premiera singla zbiega się z wydaniem trzyczęściowej EP-ki „Triptych”, będącej przełomowym doświadczeniem audiowizualnym, które łączy pasję Miss Velvet do muzyki, mody i narracji. Do EP-ki powstał także wyjątkowy krótkometrażowy film w reżyserii Gusa Blacka (znanego ze współpracy z Greta Van Fleet, Phoebe Bridgers i Teddy Swims), nakręcony w głębi pustyni Mojave, zabierający widzów w hipnotyzującą, nieziemską podróż.
Po sukcesie poprzednich singli „Hallelujah” i „Strut”, które ukazały jej artystyczną ewolucję, „Pistols at Dawn” kontynuuje ten trend, w pełni oddając emocjonalną autentyczność i nieustraszoną wizję Miss Velvet.
🎧 Posłuchaj „Pistols At Dawn” i sprawdź EP „Triptych” już teraz!

- Prelude
- Pistols at Dawn
- Interlude II
- Strut
- Interlude III
- Hallelujah
- Coda
OBEJRZYJ „TRIPTYCH”
🔹 Część pierwsza: „Pistols at Dawn”
🔹 Część druga: „Strut”
🔹 Część trzecia: „Hallelujah”
BIOGRAFIA MISS VELVET
Wychowana w Nowym Jorku, w otoczeniu oper i spektakli Broadwayowskich, Miss Velvet dosłownie dorastała za kulisami, obserwując scenę z obu perspektyw – jako widz i uczestnik. Już w dzieciństwie fascynowało ją przekształcanie codzienności w spektakularne, artystyczne wizje. W szkole podstawowej organizowała improwizowane przedstawienia teatralne, a w wieku 10 lat wyreżyserowała „Dźwięki muzyki” dla swoich kolegów z klasy, dbając o każdy szczegół – od kostiumów po inscenizację. Ta twórcza pasja, zwłaszcza do mody, niezmiennie towarzyszy jej do dziś, przenikając zarówno muzykę, jak i wizualną stronę jej projektów.
W wieku 13 lat, po stracie ojca, Miss Velvet odkryła swój niezwykły głos – surowy, potężny, przepełniony emocjami, porównywalny do wokali Roberta Planta, Janis Joplin czy Stevena Tylera. „To było dzikie i niekontrolowane, wręcz przerażające” – wspomina. „Z mamą doszłyśmy do wniosku, że muszę nauczyć się nad tym panować.”
Rozpoczęła więc intensywną edukację muzyczną w prestiżowym Interlochen Center for the Arts, a następnie szkoliła swój warsztat pod okiem wybitnych nauczycieli we Włoszech i Francji. „Ludzie mówili: ‘Blondynka o niebieskich oczach, szczupła – powinna brzmieć inaczej. Ten głos nie pasuje’” – opowiada. „Ale nauczyłam się go kontrolować i wykorzystywać w niesamowity sposób.”
Przełom nastąpił, gdy Nick Littlemore (Empire of the Sun, Cirque Du Soleil) usłyszał jej wykonanie „Summertime” Janis Joplin i zaprosił ją na siedmiotygodniową sesję nagraniową do Los Angeles. To właśnie wtedy narodził się jej artystyczny alter ego – Miss Velvet. Po powrocie do Nowego Jorku założyła zespół Miss Velvet and the Blue Wolf, który wyruszył w dwie światowe trasy koncertowe, otwierając ponad 150 koncertów dla George’a Clintona, który uznał jej głos za „definicję rock’n’rolla.”

Następnie przyszła pandemia, macierzyństwo i nowe wyzwania. W 2021 roku, po rozpadzie zespołu, Miss Velvet stanęła przed pytaniem: „Kim jestem? Kim jest Miss Velvet?” Odpowiedź odnalazła we współpracy z producentką i autorką Esjay Jones (Billy Corgan, Dave Navarro), która stała się jej muzycznym i kreatywnym partnerem. Razem stworzyły solowy album „Traveler” (2023), będący hołdem dla klasycznego rocka i jednocześnie ukazujący jej artystyczny rozwój.
Jeśli „Traveler” zacierał granice między jej różnymi wcieleniami – gwiazdy rocka, artystycznej wizjonerki, międzynarodowej ikony mody i młodej matki – to „Triptych” idzie o krok dalej, całkowicie je likwidując. EP-ka powstała w GoodNoise Studios Matta Soruma w Palm Springs, czerpiąc inspirację z otaczającej pustyni, została zmiksowana przez Kevina „Thrashera” Grufta (Gwen Stefani, Machine Gun Kelly) i Esjay Jones w Los Angeles, a zmasterowana przez laureata Grammy Teda Jensena (The Eagles, Rolling Stones, Santana) w Nowym Jorku. Wydana nakładem Mother Ride Records we współpracy z The Orchard/Sony, ukazuje Miss Velvet jako artystkę bez kompromisów – symbolem wolności i samoakceptacji.
„Triptych” powstał w reakcji na bolesną zdradę bliskiej osoby i opowiada historię konfrontacji z własnymi lękami. „Pistols at Dawn” to pełne dramatyzmu otwarcie, przywodzące na myśl klasyczne westerny. „Strut”, pierwszy singiel, to moment, w którym Miss Velvet przejmuje kontrolę nad sytuacją. Finałowe „Hallelujah” to emocjonalne katharsis i odnalezienie ukojenia. Całość łączy wpływy rocka w stylu Heart i Hendrixa z chóralnymi partiami inspirowanymi operą i muzyką Bliskiego Wschodu.
Miss Velvet traktuje scenę jak wybieg na Fashion Week w Paryżu, Mediolanie czy Nowym Jorku – z instynktowną klasą, nienagannym stylem i naturalną charyzmą.
„Bez względu na to, co dzieje się w moim życiu, zawsze mam muzykę i rodzinę” – mówi. „Kiedy wchodzę w postać Miss Velvet, to jak artysta sięgający po pędzel lub tancerz tworzący nową choreografię – to moja twórcza ekspresja, którą mogę w pełni uwolnić. Nie mam nic do stracenia, bo Miss Velvet to prawdziwa ja – to moja esencja, która wciąż ewoluuje.”
Film „Triptych” kończy się jak miraż – Miss Velvet odchodzi samotnie w stronę kolejnego rozdziału swojej wielowymiarowej historii.